Нормативна база щодо організації роботи ГПД
У цьому розділі зібрані нормативні документи, що регулюють діяльність ГПД. Тут можна знайти посилання на відповідні накази та положення Міністерства освіти і науки України, які упорядковують функціонування групи продовженого дня.
✔ Положення про групу продовженого дня. (Наказ № 1012 МОН України від 6.11.2009 року). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1121-2009-%EF#Text
✔ Наказ МОНУ про затвердження Порядку створення групи подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти. Режим доступу: https://mon.gov.ua/npa/nakaz-mon-vid-25-chervnya-2018-r-pro-zatverdzhennya-poryadku-stvorennya-grup-podovzhenogo-dnya-u-derzhavnih-i-komunalnih-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti
✔ Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н. М. Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160с. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/12/12/11/20-11-2018rekviz.pdf
✔ Посадова інструкція вихователя ГПД
Додаткова література
✔ Порадник для вихователя ГПД 1-4 класів
✔ ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ (практичний посібник)
✔ Google Диск групи "Вихователі ГПД" у Viber
Виховні плани, календарні планування (зразок)
✔ Виховний план ГПД- 3 клас , І семестр
✔ Виховний план ГПД – 3 кл ІІ семестр
✔ Орієнтовний план на день у 2 – 4 класах
Календарні плани навчально-виховної роботи групи продовженого дня (ГПД) (зразок)
✔ КП-виховної-роботи-ГПД-І-семестр
✔ Календарно-тематичне планування для ГПД (1 клас НУШ)
Режим роботи ГПД передбачає:
- організацію прогулянки тривалістю не менш як півтори години;
- харчування — не менш як 30 хв;
- виконання домашніх завдань (за наявності) — не більше години;
- спортивно-оздоровчі заняття — не менше години;
- фізкультхвилинки, гімнастику для очей — кожні 15 хв.
З огляду на ці норми кожний заклад освіти складає свій режим, ураховуючи:
- вікові особливості учнів, які відвідують ГПД;
- пропозиції батьків;
- регіональні особливості (наприклад, специфічні умови роботи батьків на виробництві).
Режим ГПД
КМ "Вінницький ліцей №36"
11.30 - 12.10 - підготовка до прийому дітей
12.15 - 12.25 - прийом учнів у ГПД
12.25 - 13.15 - прогулянка на свіжому повітрі, підготовка до обіду.
13.30 - 14.00 - обід
14.00 - 15.00 - година здоров'я
15.00 - 16.00 - самопідготовка (2 клас) розвиваючі ігри (1 клас)
16.00 - 17.00 - заняття за інтересами
17.00 - 17.30 - завершення роботи ГПД. Підсумок
Навантаження вихователя ГПД: 30 годин на тиждень; на день - 6 год
Робочий куток ГПД (зразок)
- Список учнів.
- Доручення і обов'язки.
- Режим роботи, підтверджений директором школи.
- Напрямки роботи.
Планування роботи вихователя ГПД
Методика складання плану роботи вихователя ГПД
Вимоги до плану роботи:
1.Виховну роботу доцільно планувати з урахуванням рівня знань і вихованості учнів, їх вікових інтересів.
2. Виховні заняття готувати і проводити так, щоб забезпечити вирішення основної мети - виховання всебічно розвиненої особистості.
3.Позаурочну роботу координувати з діяльністю вчителів.
4.Визначати педагогічну доцільність заходів та використовувати різноманітні форми та методи роботи.
При складанні плану необхідно врахувати:
1. Відзначення видатних подій і свят
2. Вивчення традицій, звичаїв і обрядів
3. Вивчення правових питань
4. Вивчення економічних і екологічних питань
5. Трудові рейди і заходи
6. Вивчення питань культури поведінки
7. Екскурсія в театр, на природу
8. Робота з художньою літературою
9. Охорона здоров'я
10. Змагання, конкурси
11. Повторення правил дорожнього руху
12. Вивчення правил пожежної безпеки
13. Вивчення правил техніки безпеки в побуті.
14. Вивчення правил поведінки на льоду і водієві.
15. Вивчення правил поведінки на канікулах
16. Індивідуальна робота з учнями
17. Робота з батьками
Крім календарно-тематичного плану, вихователь ГПД складає щоденний робочий план, який може мати таку структуру:
1. Організація побуту та активного дозвілля дітей.
2. Освітньо-виховна робота.
3. Педагогічне керівництво виконанням домашніх завдань.
В цих основних складових укладено режим дня вихователя.
Щоденний робочий план вихователя - це його особиста лабораторія, в якій він господар, готує його для себе, розумно визначаючи його зміст та обсяг.
Перелік обов'язкової ділової документації, яка ведеться в ГПД
1.Журнал ГПД (ведення відповідних записів у даному журналі, обов'язкове для кожного вихователя перевірки; директор школи або заступник з навчально-виховної роботи забезпечує правильність ведення журналу).
2.План роботи вихователя (складається на півріччя, узгоджується із заступником директора навчально-виховної роботи).
3. Щоденний робочий план.
4. Графік зайнятості учнів у гуртках, секціях під час перебування на ГПД.
5. Заяви батьків про зарахування до ГПД.
Основні вимоги до проведення самопідготовки
Самопідготовка — не урок і не додаткові навчальні заняття. В її основі лежить самостійна навчальна праця кожного вихованця. У функції вихователя не входить навчання учнів. Вихователь спостерігає за своєчасним приготуванням домашніх завдань, надає учням допомогу у навчанні.
Підготовка і виконання завдань - це особливий вид навчальної діяльності школярів,
вона забезпечує:
1. Озброєння учнів навичками самостійної праці.
2. Наданням їм індивідуальної допомоги.
3. Контроль за приготуванням домашніх завдань.
Під час самопідготовки вихователь:
1.Створює сприятливі умови для заняття.
2.Розвиває й удосконалює вміння і навички учнів самостійно працювати.
3.Об'єднує самостійну працю учнів з колективною роботою.
4.Формує в учнів навички раціонального використання часу, відведеного на виконання домашніх завдань.
5.Привчає дітей до певного порядку виконання домашніх завдань, залежно від предмету і змісту навчального матеріалу.
6.Організовує різні види і форми роботи.
7.Диференційно контролює роботу учнів.
8.Прищеплює дітям уміння і навички самостійно перевіряти виконані завдання.
9.Сприяє розвитку творчої ініціативи і кмітливості.
Під час самопідготовки в ГПД вихователь повинен дотримуватися таких вимог:
1. У підготовчий етап самопідготовки включати різноманітні цікаві завдання, задачі на логічне мислення, усне обчислення тощо, щоб налаштувати дітей на подальшу роботу.
2. Забезпечити самостійну навчальну роботу учнів та їх дисципліну.
3. Притримуватися виділеного часу на виконання домашніх завдань.
4. Не перетворювати самопідготовку в урок.
5. Формувати в учнів навички самоконтролю.
6. Допомагати учням, коли їм це необхідно.
7. Використовувати наочність, дидактичні ігри.
8. Дотримуватися встановлених структурних етапів самопідготовки.
Структурні етапи самопідготовки:
1. Перший етап
- організаційний момент (1-3 хв.)
- фронтальна і індивідуальна перевірка готовності учнів
- використання різних форм розвитку самостійності.
2. Другий етап - самостійна робота учня.
3. Третій етап - перевірка виконаних домашніх завдань.
4. Четвертий етап - заключний - підведення підсумків.
Робота з батьками
Спільна, узгоджена робота сім'ї, школи - запорука успішного виховного впливу на дитину.
Форми роботи з батьками:
1. Регулярні тематичні бесіди.
2.Консультації з окремих питань виховання і навчання.
3.Індивідуальні консультації з батьками за запитом.
4.Залучення батьків до педагогічної самоосвіти, надання допомоги в цій справі.
Портфоліо вихователя ГПД (зразок)
Джерело:
Немає коментарів:
Дописати коментар