Поглиблювати вміння і навички самостійно виконувати домашні завдання, сприяти кращому засвоєнню навчального матеріалу; раціонально використовувати свій час; навчити дітей самостійно працювати з підручником, довідковою літературою; виховувати акуратність, старанність, взаємодопомогу, товаришування та дисциплінованість.
Основні вимоги до проведення самопідготовки. Самопідготовка — не урок і не додаткові навчальні заняття і в її основі лежить самостійна учбова практика кожного вихованця. У функції вихователя не входить навчання учнів. Вихователь спостерігає за приготуванням домашніх завдань, надає учням допомогу у навчанні.
Підготовка і виконання завдань - це особливий вид навчальної діяльності школярів.
Вона забезпечена:
1. Озброєння учнів навичками самостійної праці.
2. Надання їм індивідуальної допомоги.
3. Контроль за приготуванням домашніх завдань.
Під час самопідготовки вихователь покликаний:
1. Створити сприятливі умови для заняття і забезпечити учням необхідним навчальним приладдям.
2. Розвивати й удосконалювати вміння і навички учнів самостійно працювати.
3. Об'єднувати індивідуальну самостійну працю учнів із фронтальною колективною роботою.
4. Формувати в учнів навички раціонального використання часу, відведеного на виконання домашніх завдань.
5. Привчати дітей до певного порядку виконання домашніх завдань залежно від предмета і змісту навчального матеріалу.
6. Організовувати різні види і форми занять.
7. Диференційовано контролювати роботу учнів.
8. Прищеплювати учням уміння перевіряти самостійно виконані завдання.
9. Сприяти розвитку творчої ініціативи і кмітливості.
Під час самопідготовки в ГПД вихователь повинен дотримуватися таких вимог:
1. У підготовчий етап самопідготовки включити різноманітні цікаві завдання, завдання на логічне мислення, усне обчислення, щоб налаштувати дітей на подальшу роботу.
2. Забезпечити самостійну навчальну роботу учнів та їх дисципліну.
3. Дотримуватись часу, відданого на виконання домашніх завдань.
4. Не перетворювати самопідготовку в урок.
5. Формувати в учнів навички самоконтролю.
6. Допомагати учням, коли їм це необхідно.
7. Використовувати наочність, дидактичні ігри.
8. Дотримуватися встановлених структурних етапів самопідготовки.
Структурні етапи самопідготовки:
І. Перший етап
~ організаційний момент (1-3 хв.);
~ фронтальна і індивідуальна перевірка готовності учнів;
~ використання різних форм розвитку самостійності учнів.
ІІ. Другий етап
~ самостійна робота учнів.
III. Третій етап
~ контроль за виконанням домашніх завдань.
ІV. Четвертий етап
~ підведення підсумків: аналіз робіт.
Немає коментарів:
Дописати коментар