Година дозвілля «Спортивна година» вихованців ГПД

 

Згідно з  режимом , «спортивну годину» доцільно проводити після закінчення уроків. Вона передбачає відпочинок дітей після розумової діяльності, загартування, зміцнення здоров'я, фізичний  розвиток, закріплення навичок поведінки в колективі під час відпочинку.
     
    «Спортивна година» не дублює урок фізкультури, але має певну структуру. Починається з організації та пояснення  змісту. Після шикування в шеренгу, колону чи коло й усвідомлення завдань заняття, діти створюють невеликий пробіг у повному темпі (можна  з ходьбою), виконують загально-розвиваючі вправи і  основні  - біг, стрибки, метання, рухові ігри тощо. 
    Бажано організовувати змагання, фізкультурні свята, спортивні вечори. «Спортивна година» може бути дуже різноманітною, але обов’язково доступною віковим особливостям  школярів. 

До доступних можна віднести наступні види рухів: 

- ходьба звичайна і з наступними рухами рук, ніг і тулуба, звичайна і швидка ходьба по периметру майданчика і зі змінами в напрямку руху, ходьба на носочках і п'ятках;
 - біг повільний і швидкий, з виконанням завдань за сигналом, біг у відвідуванні з ходьбою, біг з подоланням нескладних перешкод (перестрибування «канави», перебігання по гімнастичній лавочці та інші);
 - стрибки на двох ногах і на одній, на місці і з переміщенням вперед, стрибки через скакалку, обруч і т.д.; 
- кидання і ловлення м'ячів великих і малих, перекидання м'ячів у парах; метання м'ячів на дальність, у різних цілях; 
- лазіння, перелазіння через обручі, драбини та інші конструкції на ігровому майданчику; 
- висіння на дитячих перекладинах;
 - вправи в рівновазі: ходьба по вузькій лінії, лавочці, без предметів і з предметами, з подоланням перешкод; переступання: м'яча, натягнутого шнурка; 
- вправи з предметами: з м'ячами, з обручами (стрибки через обручі), з кеглями (гра за правилами), зі скакалкою (різноманітні стрибки на місці і в русі по одному, по два і т.д.);
 - вправи для рук, ніг, тулубів, голови, які забезпечують місце під час ходьби, в окремих іграх; - рухливі ігри з шикуванням і перешиковуванням, із загально-розвивальними вправами, з бігом, стрибками, метанням подоланням перешкод; 
- естафети з ходьбою, бігом, стрибками, метанням тощо;
 - спортивні розваги типу катання на самокатах, велосипедах, роликових ковзанах, елементах гри в бадмінтон, розваги з волейбольними, баскетбольними м'ячами. 

   Зміст «спортивної години» узгоджується з навчальним матеріалом програми з фізичної культури. Має три умовні частини. 
 Перша частина - «Підготовча» (10-15 хв.)  - починається зразу після виходу дітей на ігровий майданчик, її зміст: шикування, організаційні вказівки вихователя, ходьба, вільний біг 300-500 м по майданчику в колоні по одному; загальнорозвивальні вправи або під час ходьби, або в крузі, або в грі. Ходьба і біг на початку «спортивної години» використовується як ефективний засіб, активізуючий і такий, що тренує діяльність серцево-судинної та дихальної системи, сприяє більш швидкому насиченню крові киснем, знімає застійні явища за рахунок підвищення крово - і лімфообігу. Крім цього ходьба, біг, загальнорозвивальні вправи є засобом підготовки організму до наступних рухових дій дітей. 
Другу частину «спортивної години» (20-40 хв.)  можна назвати основною для активного відпочинку дітей. Вона складається, у свою чергу, із загальних для всіх дітей ГПД рухливих ігор, естафет, спортивних розваг дітей. Проведення зі всім класом рухливих ігор і естафет, які несуть у собі великий емоційний заряд, сприяє більш швидкому і повному переключенню дітей на інший вид діяльності, а, відповідно, і більш повному відпочинку. Активні рухи цієї частини сприяють розвитку швидкості, спритності, сили і витривалості, швидкісно-силових якостей; збагачують руховий досвід дітей та знання про рухливі ігри. Самостійні ігри дітей і спортивні розваги в парах, невеликих групах повніше задовольняють індивідуальні нахили дітей до різних рухових дій, сприяють подальшому їх відпочинку. 
Третя частина - заключна (5-7 хв.)  спрямована на організаційний кінець активного відпочинку учнів. До неї входять загальне шикування, спокійна ходьба по майданчику або деяка частина уваги з тим, щоб привести дітей у відповідний нормальний стан, при якому можлива ефективна наступна навчальна діяльність (самопідготовка). 



Cпортивна година в групі продовженого дня

 

За правильної організації спортивна година в групі продовженого дня (далі ГПД) допоможе вихованцям зняти розумову напругу після уроків, подолати втому, підвищити працездатність, рівень рухової активності, збагатитись знанням рухових ігор та естафет, набути умінь організовано грати в колективі однолітків.

Спортивна година в ГПД включає такі види рухів:

  • ходьба звичайна з різними рухами рук, ніг, тулуба; повільна та швидка ходьба по периметру майданчика зі зміною напряму руху; ходьба навшпиньки та на п’ятах;
  • біг повільний і швидкий з виконанням завдань за раптовими сигналами, біг у чергуванні з ходьбою, біг з подоланням нескладних перешкод (перестрибування позначеної лініями канави, про бігання по колоді, перелізання через конструкцію);
  • стрибки на одній та на обох ногах, на місці та з просуванням вперед, через скакалку, обруч;
  • кидки і ловіння м’ячів великих та малих, перекидання м’ячів у парах, метання на дальність, у різні цілі;
  • лазіння, перелітання, прорізання через обручі, сходи та інші конструкції на спортивному майданчику;
  •  виси, упори на дитячій перекладині й інших конструкціях;
  • вправи в рівновазі: ходьба по вузькій лінії, колоді, без та з предметами, з подоланням перешкод (переступання м’яча, натягнутої мотузки);
  • вправи з предметами: з м’ячами, обручами (катання обручів, стрибки через обручі, вертикальне катання обручів, обертання навколо тулуба), з кеглями, зі скакалками короткими і довгими (різноманітні стрибки на місці та в русі, поодинці, по два);
  • спортивні розваги з волейбольними, баскетбольними, футбольними м’ячами.

Зміст спортивної години, що включає рухливі ігри та естафети, спортивні розваги згідно з навчальною програмою з фізичної культури для 1 – 4 кл., доповнює її.

 

 

 

Структура спортивної години

 

І частина – підготовча (10 – 15 хв):

А) шикування дітей; 

Б) ходьба та повільний біг майданчиком у   

колоні поодинці;

В) загальнорозвивальні вправи під час

ходьби, в крузі або грі.

ІІ частина – основна (30 – 40 хв):

А) рухливі ігри ;

Б) естафети;

В) спортивні розваги а парах, невеликих

групах.

ІІІ частина – завершальна (5 – 7 хв):

А) загальне шикування школярів;

Б) спокійна ходьба майданчиком;

В) кілька вправ на увагу

 

Година здоров’я

Мета: Сприяти активному відпочинку дітей після розумової діяльності, розвивати м’язеву систему, покращити роботу серцево-судинної та дихальної системи, удосконалювати навики стрибання, метання в ціль і на дальність. Виховувати кмітливість, спритність, чесність, дружбу, дисциплінованість.

Інвентар: М’ячі (великі і малі), обручі, скакалки, кеглі, естафетні палички, прапорці, мішечки з піском.

- Підготовча частина.

Шикування. Ознайомлення зі змістом години здоров’я. Ходьб, різновиди ходьби. Повільний біг з переходом у ходьбу.

Рухові вправи на розвиток м’язів рук і ніг.

- Основна частина

Естафет, рухливі ігри.

- Заключна частина.

Шикування. Ігри низької рухливості. Дихальні вправи. Приведення організму в спокійний стан. Підведення підсумків. Організоване повернення в клас.

Година дозвілля

«Спортивна година»

Згідно з орієнтовним режимом дня, «спортивну годину» доцільно проводити після закінчення уроків. Вона проводиться з метою відпочинку дітей після розумової діяльності, загарту­вання і зміцнення організму, фізичного їх розвитку, закріплення навичок поведінки у колективі.

         Особливістю цих занять є те, що вони проводяться у невимушеній обстановці, здебільшого у формі гри. Тривалість цих занять залежить від багатьох обставин: втоми, попере­днього виду діяльності, активності учнів, погодних умов. При ознаках перевтоми необхідно перейти до легких вправ чи ігор або припинити їх виконання на деякий час. Оскільки перебу­вання дітей на свіжому повітрі - важливий фактор загартуван­ня, зміцнення здоров'я, підвищення працездатності дітей, тому незалежно від пори року ці заняття слід проводити на свіжому повітрі. Лише в разі негоди (дощ, сильний мороз, завірюха) їх проводять у спортивній залі. При про­веденні години дозвілля на відкритому повітрі широко викори­стовуються м'ячі, скакалки, обручі, санчата, лижі, ключки.

         «Спортивну годину» доцільно проводити після закінчення уроків (для учнів, які навчаються в 1-у зміну). Час фізкультур­них занять визначається режимом групи продовженого дня з урахуванням конкретних умов школи. У план кожного заняття, як правило, включають від 3 до 5 основних видів фізичних вправ з ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння, а також рух­ливі ігри чи естафети.

        Вправи мають бути нетривалими і чергуватися з короткочасним відпочинком. Інтенсивні фізичні вправи і рухливі ігри слід чергувати із спокійними. «Спортивна година» не дублює урок фізкультури, але має певну структуру. Заняття почина­ється з організації групи і пояснення його змісту. Після шику­вання в шеренгу, колону чи коло й усвідомлення завдань за­няття діти роблять невеличкий пробіг у повільному темпі (мож­на чергувати з ходьбою), виконують загально-розвиваючі вправи і переходять до основних вправ - бігу, стрибків, метань, рухових ігор тощо.

         У режимі групи продовженого дня бажано організовувати змагання, фізкультурні свята, спортивні вечори.

        «Спортивна година» може бути дуже різноманітною, але обов'язково доступною віковим особливостям і можливостям школярів. До доступних можна віднести наступні види рухів:

- ходьба звичайна і з різними рухами рук, ніг і тулуба, звичайна і швидка ходьба по периметру площадки і зі змінами напрямку руху, ходьба на носочках і п'ятках;

- біг повільний і швидкий, з виконанням завдань по сигна­лу, біг у чергуванні з ходьбою, біг з подоланням нескладних перешкод (перестрибування «канави», перебігання по гімнас­тичній лавочці та інші);

 стрибки на двох ногах і на одній, на місці і з переміщен­ням вперед, стрибки через скакалку, обруч і т.д.;

- кидання і ловлення м'ячів великих і малих, перекидання м'ячів у парах;

- метання м'ячів на дальність, у різні цілі;

- лазіння, перелазіння через обручі, драбини та інші конструкції на ігровому майданчику;

- вис, упори на дитячих перекладинах;

- вправи в рівновазі: ходьба по вузькій лінії, лавочці, без предметів і з предметами, з подоланням перешкод; переступання: м'яча, натягнутого шнурка;

- вправи з предметами: з м'ячами, з обручами (стрибки через обручі), з кеглями (гра за правилами), зі скакалкою (різноманітні стрибки на місці і в русі по одному, по два і т.д.);

- вправи для рук, ніг, тулуба, голови, які виконують на місці під час ходьби, в окремих іграх;

- рухливі ігри з шикуванням і перешиковуванням, із загально-розвивальними вправами, з бігом, стрибками, метанням подоланням перешкод;

- естафети з ходьбою, бігом, стрибками, метанням, pyxoм на санках, лижах і т.д.;

- спортивні розваги типу катання на самокатах, велосипедах, роликових коньках, а зимою на санках, лижах, елементі» гри в бадмінтон, розваги з волейбольними, баскетбольними м'ячами.

          Зміст «спортивної години» узгоджується з навчальним матеріалом програми з фізичної культури.

У «спортивній годині» як одній із форм організації фізичного розвитку можна виділити три умовні частини.

        Перша частина - «Підготовча» (10-15 хв.) - починається зразу після приходу дітей на ігровий майданчик, її зміст: шикування, організаційні вказівки вихователя, ходьба, повільний біг 300-500 м по майданчику в колоні по одному; загальнорозвивальні вправи або під час ходьби, або в крузі, або в грі.

         Ходьба і біг на початку «спортивної години» використовується як ефективний засіб, активізуючий і такий, що тренує діяльність серцево-судинної і дихальної системи, сприяє більш швидкому насиченню крові киснем, знімає застійні явища за рахунок покращання крово- і лімфообігу. Крім цього ходьба, біг, загальнорозвивальні вправи є засобом підготовки організ­му до наступних рухових дій дітей.

          Другу частину «спортивної години» (20-40 хв.) можна на­звати основною для активного відпочинку дітей. Вона склада­ється, в свою чергу, із загальних для всіх дітей ГПД рухливих ігор, естафет, спортивних розваг дітей.

          Проведення зі всім класом рухливих ігор і естафет, які несуть у собі великий емоційний заряд, сприяє більш швидкому і повному переключенню дітей на другий вид діяльності, а, від­повідно, і більш повному відпочинку.

          Активні рухи цієї частини сприяють розвитку швидкості, спритності, сили і витривалості, швидкісно-силових якостей; збагачують руховий досвід дітей та знання про рухливі ігри.

          Самостійні ігри дітей і спортивні розваги в парах, невеликих групах повніше задовольняють індивідуальні нахили дітей до різних рухових дій, сприяють подальшому їх відпочинку.

         Третя частина - заключна (5-7 хв.) направлена на організаційний кінець активного відпочинку учнів. У неї входять зага­льне шикування, спокійна ходьба по майданчику або декілька вправ на увагу з тим, щоб привести організм дітей у відносно спокійний стан, при якому можлива ефективна наступна на­вчальна діяльність (самопідготовка).

        «Спортивна година» передбачає організацій­ний прихід дітей на ігровий майданчик і вихід до школи.

 








Немає коментарів:

Дописати коментар